۳۰ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۱۱

استقبال از نمایش «شطرنج با ماشین قیامت» در آبادان

استقبال از نمایش «شطرنج با ماشین قیامت» در آبادان

تقدیم شدن نمایش «یوبیتسومه» همزمان با چهلمین روز درگذشت سینا نادری به وی، حضور اعضای سفارت ارمنستان در اجرای یک نمایش از این کشور، همچنین اجرای مشترک ایران و کانادا از «شطرنج با ماشین قیامت» در آبادان از اتفاقات دومین روز از جشنواره تئاتر فجر بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «یوبیتسومه» کار نیما نادری که در دومین روز جشنواره  روی صحنه رفت با تقدیم دو اجرای نمایش به زنده یاد سینا نادری همراه شد.

نیما نادری این نمایش را که همزمان با چهلمین روز درگذشت سینا نادری روی صحنه رفت به برادرش تقدیم کرد.

در بین تماشاگران این نمایش علیرضا نادری، کیومرث پور احمد، سیروس الوند، جهانبخش سلطانی، سعید آقاپور، محمد ساربان، شیرین یزدان بخش، اتابک نادری و تعدادی از هنرمندان، نویسنده و کارگردان تئاتر نیز حضور داشتند.

استقبال از «شطرنج با ماشین قیامت» در آبادان

نمایش «شطرنج با ماشین قیامت» کار شاهین صیادی که برای اولین بار در تالار مهر آبادان و در قالب جشنواره فجر استانی روی صحنه رفت با استقبال تماشاگران این شهر همراه شد.

این نمایش که با موضوع دفاع مقدس و بر اساس داستانی از حبیب احمد زاده و اجرای مشترک ایران و کانادا در جشنواره فجر حضور دارد و قرار است یکشنبه 6 بهمن نیز در تهران روی صحنه برود.

اعضای سفارت ارمنستان «اردلیون» را دیدند

نمایش «اردلیون» از کشور ارمنستان در دومین اجرای خود میزبان سفیر و اعضا سفارت ارمنستان شد.

این نمایش که در سالن استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه رفت با استقبال خوب تماشاگران در هر دو اجرا روبرو شد.

همچنین نمایش «در شوره زار» که پیش از آغاز سی و دومین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سالن استاد سمندریان روی صحنه می رفت، اولین اثری بود که در قالب سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر اجرا شد.

نادر برهانی مرند، سعید کشن فلاح، مسعود رایگان، پری صابری و ... از جمله هنرمندانی بود که 29 دی ماه از اجرای جشنواره ای نمایش «در شوره زار» دیدن کردند.

فراخوان سمینار تئاتر استانیفسکی

در حاشیه سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گروه نمایش «آو» به عنوان میزبان گروه «گارجنیدزه» با همکاری دبیرخانه سی و دومین جشنواره تئاتر فجر، سمیناری یکروزه با عنوان «تئاتر استانیفسکی» با حضور ولادیمیر استانیفسکی برگزار می کند.

ولادیمیر استانیفسکی کارگردان بنام لهستانی که در سال 1977 گارجنیدزه – مرکزی برای پژوهش و تمرین تئاتر- را با رویکردی انسان شناسانه تاسیس و به یکی از مهمترین پایگاه‌های تئاتر تجربی در جهان تبدیل کرد.

در این سمینار یک روزه که 6 بهمن بهمن ساعت 15 تا 18 در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود موضوعات متنوعی همچون آشنایی با سبک منحصر بفرد معماری، فضاسازی، موسیقی و حرکت در تئاتر استانیفسکی، آشنایی با آثار و آراء ولادیمیر استانیفسکی، شناخت تفاوت‌ها و شباهت‌های ولادیمیر استانیفسکی و یرژی گروتفسکی، تعریف و تحدید رمانتیسیسم و رآلیسم در کارهای او و... مطرح خواهد شد.



 

کد خبر 2217788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha